مقاومت حداکثری، پاسخ تهران به فشار حداکثری ترامپ گروه جهان

شبکه فرانسه ۲۴ می‌گوید ایران با "مقاومت حداکثری" به سیاست موسوم به "فشار حداکثری" دولت ترامپ پاسخ می دهد. 

فرانسه ۲۴: مقاومت حداکثری، پاسخ تهران به فشار حداکثری ترامپ

به گزارش الف ، فرانسه 24 با اشاره به کاهش تعهدات برجامی ایران می افزاید ایران در تلاش برای اثبات بی تاثیر بودن سیاست فشار حداکثری ترامپ اینگونه عمل می کند. روز پنج شنبه 7 نوامبر بود که ایران غنی سازی اورانیوم را در سایت هسته ای فوردو از سر گرفت و  با گام چهارم خود، که از 8 می گذشته آغاز کرده است، به خروج آمریکا از برجام پاسخ داد.  

ادامه مطلب ...

قالیباف در «دستخط» چه گفت؟

محمدباقر قالیباف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با حضور در برنامه تلویزیونی دستخط ضمن بیان جزئیاتی از دیدارش با محمود احمدی‌نژاد، در مورد ماجرای نامه به دادستان درباره املاک نجومی، لوایح FATF، عملکرد مجلس و.. صحبت کرد.

قالیباف در «دستخط» چه گفت؟

به گزارش الف، مهمان این هفته برنامه "دستخط" محمدباقر قالیباف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و شهردار سابق تهران بود.

متن زیر مشروح گفت‌وگوی قالیباف در برنامه "دستخط" است:

*خیلی خوش ‌آمدید. 

عرض سلام خدمت جنابعالی و همه بینندگان عزیز این برنامه دارم. 

*مجمع تشخیص مصلحت نظام چطور است؟ برخی می‌گویند برای آقای قالیباف که فرد جهادی و کارکن از صبح تا شب بوده، خسته‌کننده است. 

اگر فقط یک کارش آن باشد، همین طور است.   

ادامه مطلب ...

قدرت هسته‌ای ایران در دل کویر/ آیا «‌فردو» غربی‌ها را به برجام باز می‌گرداند؟

فردو، بار دیگر در کانون توجه جهان قرار گرفت، محقق نشدن اهداف اقتصادی ایران در چارچوب برجام و چهارمین گام تلافی جویانه ایران در مواجهه با بدعهدی شرکای برجامی، باعث شد بار دیگر مرکز هسته ای فردو به عرصه ای فراتر از میدان تحقیق و توسعه فناوری های هسته ای تبدیل شود.

قدرت هسته‌ای ایران در دل کویر/ آیا «‌فردو» غربی‌ها را به برجام باز می‌گرداند؟

به گزارش الف چندسال بعد از آنکه خبر طراحی و ایجاد یک مرکز هسته ای غنی سازی اورانیوم زیر کویر قم، در یکصد کیلومتری پایتخت، علنی شد و مشخص شد که ایران، برای تکمیل فعالیت های غنی سازی خود در نطنز به طراحی، ساخت و توسعه یک سایت زیرزمینی روی آورده است. این موضوع به یکی از مناقشه انگیزترین محورهای مذاکرات هسته ای تبدیل شد. 

ادامه مطلب ...