دهمین رزمایش هوایی فدائیان حریم ولایت «نهاجا» فردا آغاز می‌شود


فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: مراحل اصلی و فاز عملیاتی دهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش از فردا برای اولین‌بار بصورت غیرمتمرکز از پایگاه‌های نهاجا برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش از برگزاری دهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت خبر داد و گفت: مراحل اصلی و فاز عملیاتی این رزمایش از فردا با شرکت بخشی از توان پروازی برای اولین‌بار به صورت غیرمتمرکز از تمامی پایگاه‌های نهاجا با محوریت پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان، شهید فکوری تبریز، وحدتی دزفول، شهید عبدالکریمی بندرعباس و شهید یاسینی بوشهر آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: در این مرحله ده‌ها فروند از انواع هواپیماهای شکاری، شکاری بمب افکن، ترابری سنگین و نیمه سنگین، سوخت‌رسان، شکاری رهگیر و شناسایی، گشت هوایی و هواپیماهای بدون سرنشین به مدت یک روز به اجرای مرحله اصلی و فاز عملیاتی رزمایش خواهند پرداخت.

فرمانده نیروی هوایی اظهار کرد: در این رزمایش حجم گسترده‌ای از انواع هواپیماهای با سرنشین و بدون سرنشین، شامل بمب افکن سنگین راهبردی سوخ و۲۴ و اف ۴، اف ۵، اف ۷، آر اف ۴، میگ ۲۹، اف ۱۴، صاعقه، هواپیماهای سوخت رسان بوئینگ ۷۰۷ و ۷۴۷، هواپیماهای ترابری و پشتیبانی، هواپیمای گشت دریایی P-3F به همراه انواع هواپیماهای بدون سرنشین، کرار، کیان، ابابیل، آرش و کمان ۱۲ مجهز به راکت، موشک‌های نقطه‌زن، بمب‌های هوشمند برد بلند و اخلال‌گرهای راداری مشارکت دارند که در روزهای گذشته در پایگاه‌های شهید بابایی اصفهان، شهید فکوری تبریز، شهید عبدالکریمی بندرعباس، شهید یاسینی بوشهر و وحدتی دزفول گسترش پیدا کرده‌اند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش افزود: این رزمایش به منظور انعکاس بخشی از قابلیت‌ها و توان رزمی نهاجا همزمان با کسب آمادگی‌های لازم در هدایت و کنترل آتش شکاری رهگیرها، ارتقا توان رزم، تمرین اجرای طرح‌های شناسایی، عملیاتی و کسب الگوی مناسب جهت نبرد در شرایط واقعی و با بهره‌گیری از انواع هواپیماهای با سرنشین و بدون سرنشین به صورت دو سویه برنامه ریزی و اجرا می‌شود.

امیر واحدی خاطر نشان کرد: نمایش قدرت هوایی، انعکاس بخشی از قابلیت‌ها و توان رزمی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، تمرین عملیات برد بلند جنگنده‌ها در خارج از رینگ پدافندی دشمن، دقت در نقطه‌زنی بمب‌ها و راکت‌ها در عملیات هوا به زمین و موشک‌های هوا به هوا و رصد اطلاعاتی منطقه عملیات، از محورهای مورد توجه در این رزمایش بزرگ است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش ادامه داد: در این رزمایش انواع سامانه‌ها و تسلیحات بومی و ارتقاء یافته اعم از بمب‌های هوشمند سنگین و نیمه‌سنگین، انواع موشک‌های لیزری، تلویزیونی، حرارتی، راداری، انواع راکت‌ها و بمب‌های تولید شده به دست متخصصان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و جهاد خودکفایی نیروی هوایی ارتش مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی به حضور کارکنان و نخبگان جوان نیروهای مسلح و به ویژه نیروی الهی هوایی در این رزمایش اشاره کرد و گفت: خلبانان جوان، دلاور و آب‌دیده نیروی هوایی ارتش، با بهره‌گیری از تجارب پیشکسوتان و کارکنان فنی متعهد و متخصص، توانمندی و تاکتیک‌های رزمی خود را به اجرا خواهند گذاشت.

فرمانده نیروی هوایی ارتش در پایان تأکید کرد: رزمایش فدائیان حریم ولایت که در گستره‌ای به وسعت کل کشور برگزار می‌شود، با استفاده از سامانه‌های ارتباطی پیشرفته، چند لایه و امن از ستاد فرماندهی نهاجا در تهران راهبری و فرماندهی خواهد شد

یک فرمانده ارتش: هیچ جنبنده‌ای نمی‌تواند در آسمان ایران عرض اندام کند


ایسنا : امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی خطاب به پیشکسوتان نیروی هوایی ارتش گفت: شما پیشکسوتان طلایه داران آسمان ایران بوده اید و از شما برای جانفشانی‌ها و از خودگذشتگی‌هایتان تشکر می کنیم و امیدواریم که در نزد خداوند همیشه سربلند و سرافراز باشید چرا که شما در طول هشت سال دفاع مقدس در راه خدا و دین مبارزه کردید.
یک فرمانده ارتش: هیچ جنبنده‌ای نمی‌تواند در آسمان ایران عرض اندام کند

فرمانده نیروی هوایی ارتش تاکید کرد که نیروی هوایی نیرویی قدرتمند و متعهد به آرمان‌های انقلاب است.

امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش، در مراسم رونمایی از چند عنوان کتاب و نمایشنامه که در مرکز مطالعات و تحقیقات برگزار شد گفت: همه موفقیت‌های نیروی هوایی از برکات وجود کارکنانی الهی، متعهد و متخصص است که به ما این جرات و قدرت را داده تا در عرصه‌های جهانی حرفی برای گفتن داشته باشیم و هیچ جنبنده ای نتواند در آسمان ایران عرض اندام کند.

وی در ادامه خطاب به پیشکسوتان نیروی هوایی ارتش گفت: شما پیشکسوتان طلایه داران آسمان ایران بوده اید و از شما برای جانفشانی‌ها و از خودگذشتگی‌هایتان تشکر می کنیم و امیدواریم که در نزد خداوند همیشه سربلند و سرافراز باشید چرا که شما در طول هشت سال دفاع مقدس در راه خدا و دین مبارزه کردید.

در این مراسم از چند عنوان کتاب و نمایشنامه در حوزه نیروی هوایی ارتش و زندگی نامه شهدا رونمایی و از پیشکسوتان این نیرو تقدیر و تجلیل شد

برنامه‌های ارتش در هفته تربیت بدنی و ورزش

تهران- ایرنا- رییس سازمان تربیت بدنی ارتش برنامه‌های این سازمان را به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش تشریح کرد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ حسین امیدی، درباره برنامه‌های این سازمان به مناسبت فرا رسیدن هفته تربیت بدنی و ورزش گفت: برنامه‌های این هفته در کلیه یگان‌های ارتش در سراسر کشور با رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: ۲۶ مهرماه، مصادف با روز تربیت بدنی و با شعار «پیشکسوتان، قهرمانان و منش پهلوانی» بود. در این روز  پیشکسوتان ورزشی ارتش در مراسم ورزش صبحگاهی یگان‌های ارتش تکریم شدند و تجدید میثاق با آرمانهای شهدا صورت گرفت. ۲۷ مهر ماه «روز تربیت بدنی و میثاق با شهدا» بود که مسوولان تربیت بدنی در نیروهای تابعه ارتش با خانواده‌های معظم شهدای ورزشکار دیدار داشتند.

سرهنگ امیدی افزود: ۲۸ مهرماه روز «تربیت بدنی و ورزشهای سربازی، نشاط و مهارت آموزی» است که مسابقات مختلف ورزشی ویژه کارکنان وظیفه همراه با اهدای جوایز در نظر گرفته شده است.  

رییس سازمان تربیت بدنی ارتش همچنین گفت: روز پنجشنبه، ۲۹ مهرماه شعار تربیت بدنی «اقتدار و امنیت نیروهای مسلح» است. قرار است در این روز همایش کوهپیمایی و کوهنوردی و مراسم مشترک ورزش صبحگاهی ویژه دانشجویان دانشگاه‌های افسری در محل دانشگاه امام حسین (ع) برگزار شود.

وی افزود: روز جمعه، ۳۰ مهرماه نیز با شعار «ورزش خانواده، بانوان و سبک زندگی فعال» نامگذاری شده که در این روز همایش پیاده روی خانوادگی و دوچرخه سواری برگزار می‌شود.

سرهنگ امیدی ادامه داد: روز شنبه، یکم آبان ماه نیز که شعار این روز «تحرک، توانمندی و تجلیل از جانبازان و ایثارگران ورزشکار» است از این عزیزان تکریم و تجلیل خواهد شد.

وی افزود: روز پایانی هفته تربیت بدنی که یکشنبه دوم آبان ماه با شعار "بازی‌های سنتی، وحدت ملی و ورزش های آئینی" نامگذاری شده است مسابقات کشوری چوگان، جام شهید سرلشگر خلبان حسین لشکری به میزبانی ارتش برگزار می‌شود.

رییس سازمان تربیت بدنی ارتش اظهار امیدواری کرد؛  کارکنان سرافراز ارتش و خانواده‌های این عزیزان اهمیت ویژه ای برای اجرای فعالیت‌های ورزشی در برنامه زندگی خود قائل شوند تا شاهد ارتقای روزافزون و بیش از پیش سطح سلامت روحی و جسمی کارکنان و افزایش توان رزمی و دفاعی در ارتش جمهوری اسلامی ایران باشیم

باقری با رئیس ستادکل ارتش روسیه دیدار کرد+عکس


سردار باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح کشورمان با همتاری روسی خود دیدار کرد.
باقری با رئیس ستادکل ارتش روسیه دیدار کرد+عکس

به گزارش دنیای اقتصاد به نقل از ایرنا، نشست سردار سرلشکرپاسدار محمدباقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و ارتشبد والری گراسیموف ، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه برگزار شد.

باقری با رئیس ستادکل ارتش روسیه دیدار کرد+عکس

باقری با رئیس ستادکل ارتش روسیه دیدار کرد+عکس
باقری با رئیس ستادکل ارتش روسیه دیدار کرد+عکس