دعای هفتم صحیفه سجادیه؛ توصیه رهبر انقلاب برای دفع بلا

دعای هفتم صحیفه سجادیه؛ توصیه رهبر انقلاب برای دفع بلا

.

متن و ترجمه دعای هفتم صحیفه سجادیه

  در آستانه هفته منابع طبیعی و روز ملی درختکاری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای طبق روال هرساله‌ی‌شان در محوطه حیاط دفتر رهبری به کاشت نهال پرداختند.

رهبر انقلاب اسلامی در توصیه‌ای همگان را به توسل و توجه به پروردگار فراخواندند و گفتند: البته این بلا آنچنان بزرگ نیست و بزرگ‌تر از آن نیز وجود داشته است، اما بنده به دعای برخاسته از دل پاک و صاف جوانان و افراد پرهیزگار برای دفع بلا‌های بزرگ بسیار امیدوارم، چرا که توسل به درگاه خداوند و طلب شفاعت از نبی مکرم اسلام و ائمه بزرگوار می‌تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند.

ایشان افزودند: دعای هفتم صحیفه سجادیه دعای بسیار خوب و خوش‌مضمونی است که می‌توان با این الفاظ زیبا و با توجه به معانی آن با پروردگار سخن گفت.

صحیفه سجادیه بعد از قرآن و نهج البلاغه مهم‌ترین کتاب شیعیان و به نام‌های خواهر قرآن و «انجیل اهل بیت» نیز مشهور است.


طرح موشکی هفت دقیقه تا تل‌آویو از کجا آب می‌خورد؟ + تصاویر


طرح موشکی هفت دقیقه تا تل‌آویو از کجا آب می‌خورد؟ + تصاویر

 ۲۱ آبان ماه سال ۱۳۹۰ سالروز شهادت مردی است که یکی از استوانه‌های قدرت ایران در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی و چه بسا در تمام تاریخ ایران را بنا نهاد و آن چیزی نبود جز صنعت موشکی. این قدرت به قدری مهم است که برخی کشورهای اروپایی و آمریکا به دنبال این هستند تا آن را از طریق مذاکره از کشورمان بگیرند.

گزارش شهید طهرانی مقدم

همان طور که رهبر انقلاب هم به مسئله موشکی و لزوم داشتن آن اشاره کردند، قدرت موشکی امروز برای ایران اسلامی با جغرافیای ژئوپولتیک خود یک نیاز اساسی به شمار می‌رود.ادامه مطلب

بازدید امیر سرتیپ نصیرزاده از پایگاه هوایی تبریز

بازدید امیر سرتیپ نصیرزاده از پایگاه هوایی تبریز

بازدید امیر سرتیپ نصیرزاده از پایگاه هوایی تبریز

امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز توان عملیاتی این پایگاه را ارزیابی کرد.

امیر سرتیپ نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بازدید از این پایگاه گفت: پایگاه هوایی تبریز یکی از مهمترین پایگاه‌های ما در تامین امنیت فضای کشور در منطقه شمالغرب می‌باشد و لازم بود تا ما از این پایگاه بازدید داشته و از نزدیک میزان آمادگی خلبانان، هواپیما‌ها و توان رزمی خود را بررسی کنیم.