مقام معظم رهبری

تقویم، بیست و چهارم تیر سال 1318 هجری شمسی را نشان می داد که سیدعلی خامنه ای (رهبر معظم انقلاب) در منزل محقر و ساده پدریشان متولد شدند. پدر معظم له از علمای زاهد و بنام مشهد بود که سالها در این شهر منبع فیوضات بسیاری برای طلاب به شمار می رفت. دوران کودکی را در دامان مادری که از شیفتگان خاندان اهل بیت اطهار بود گذراند و به تدریج با ملکات اخلاقی یک خانواده روحانی و اهل علم خو گرفت و آشنا شد.
ایشان از دوره دبیرستان، خواندن «جامع المقدمات» و صرف و نحو را آغاز کرده بودند. سپس از مدرسه جدید وارد حوزه علمیه شدند و در حوزه های علمیه مشهد، نجف و قم تحصیل کردند.
ایشان از تأثیرگذارترین افراد در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بودند و در حال حاضر رهبر مسلمین جهان هستند.
----
On Twenty-fourth July 1318 AH, Seyed Ali Khamenei (Supreme Leader) was born at parents poor and simple home.
Father's holiness and pious scholars had known for years in the city of Mashhad was resource for many students. Childhood in the lap of a mother who was a devotee the Imams of Ahlul Bayt and gradually became a familiar to spiritual and moral theologians tempered family.
In his high school, he was reading " Jameol Al-moqdmat" and Sarf and Nahv . Then enter the Seminary school of Mashhad, and then studied in Qom and Najaf.
He was one of the most influential man in the victory of the glorious Islamic Revolution and now he is the leader of the Muslim world.
----
المرشد الاعلی لثورة الاسلامیة فی ایران
کان التقویم یشیر الی 24 من شهر تیر سنة 1318 من الهجرة الشمسیة حیث ولد سید علی خامنئی ( المرشد الاعلی للثورة الاسلامیة) فی منزل والده المحقر و البسیط . والده المعظم کان من العلماء الزاهدین و المرموقین فی مدینة مشهد و کان لسنوات عدیدة منبع فیض لطلاب العلوم الدینیة فی هذا البلد. مرت طفولته و هو فی احضان ام مفقمة بحب اهل البیت (ع)، حیث اکتسب علی مر السنین السجایة الاخلاقیة من هذه العائلة المذهبیة و العلمیة.
فی الدوره المتوسطة من تحصیله الاکادیمی بدء بقرائة کتاب "جامع المقدمات" و تعلم علم الصرف و النحو للغة العربیة، ثم درس العلوم الدینیة فی حوزات مشهد و النجف و قم.
سماحته کان من ابرز الموثرین فی انتصار الثورة الاسلامیة فی ایران و الان یقود الامة الاسلامیة فی العالم.
آخرین مطالب کلید واژه
وقتی دولت سرگرم هیأت‌های اقتصادی صوری می شود

یک تقسیم کار دقیق اروپایی _ آمریکایی برای بازی سازی و مشغول سازی داخلی ایران طراحی شده است. با این فرض؛ هرگز لغو تحریم ها (که دلیل و هدف اصلی مذاکرات بود) از سطح کاغذها فراتر نخواهد رفت.

خانم بازیگر، قرآنی که از رهبری هدیه گرفته بود را به موزه آستان مقدس قم اهدا کرد +عکس

همزمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها)، خانم چرخنده ، قرآنی که از مقام معظم رهبری هدیه گرفته بود را به موزه آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) اهدا کرد.

ایجاد شورای فقهی در بانک مرکزی به دستور مقام معظم رهبری

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از دستور مقام معظم رهبری برای ایجاد شورای فقهی به عنوان یک رکن اصلی در بانک مرکزی خبر داد.

خانواده شهدای منا با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند

در دومین نشست ستاد سیاست‌گذاری بزرگداشت شهدای فاجعه منا برنامه های کمیته های هفت گانه ستاد اجرایی این مراسم به تصویب رسید.

عکس/ دیدار اقشار مختلف مردم با مقام معظم رهبری

هزاران نفر از اقشار مختلف مردم صبح دوشنبه یازدهم مرداد با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب دیدار کردند.

دیدار هزاران نفر از مردم چند استان کشور با رهبر انقلاب

هزاران نفر از اقشار مختلف مردم برخی استان‌ها صبح امروز با حضور در حسینیه امام‌خمینی (ره) با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند.

انتقاد کیهان از احمدی‌نژاد/ آیا محور مقاومت از شیطان بزرگ سلاح می‌خرد؟!

کیهان: «در ماجرای بیداری اسلامی نیز، نگاه انحرافی مدعی بود این ماجرا ساخته و پرداخته آمریکاست و نباید از آن حمایت کرد؛ همچنان که اجبارا نام بیداری انسانی را جایگزین بیداری اسلامی کردند.»

گزارش دیدار مقام معظم رهبری با کربلایی کاظم

برخی او را به صرف ناهار دعوت می‌کردند و می‌پذیرفت، اما گاهی بعد از خوردن غذا خارج می‌شد و سعی می‌کرد غذاها را از معده خود خارج کند. از او می‌‌پرسیدند چرا این کار را می‌‌کنی؟! می‌گفت: «غذایی که خوردم حلال نبوده و نور قلبم کم شده، دیگر نمی‌‌بینم».

دولت درباره «فاجعه سیاه تاریخی» موضع صریحی بگیرد

«کشمیر تنها استان در کشور هند است که اکثریت مردم آن مسلمان هستند. این مردم در طول سالیان گذشته بارها به بهانه‌های مختلف مورد ظلم واقع شده و خسارات جانی و مالی فراوانی را متحمل می‌شوند.»

هاشمی‌رفسنجانی چقدر حقوق می‌گیرد؟

«هرچند که باید باهرگونه فساد و سوءاستفاده برخورد جدی صورت بگیرد که دولت یازدهم نشان داده در این موضوع جدی است، اما نباید از نظر دور داشت که مجموع همه تخلف‌ها درباره فیش‌های حقوقی به اندازه کوچک‌ترین فساد در دولت گذشته نیست.»

جناب وزیر پای ولنگاری فرهنگی بایستید/ لباس‌‌های اندام نمای بازیگران در یک تئاتر

شاید با دیدن آثار نمایشی روی صحنه در تئاتر بیشتر به معنای «ولنگاری فرهنگی» پی‌ببریم.

حکم استفاده از سیگار مسکر

حضرت آیت الله خامنه ای به چند استفتاء دربارۀ: «اجازه حاکم شرع در ردّ مظالم»، «وجود خون بعد از نماز در لباس نمازگزار»، «مس آیات قرآن با اعضای باطن بدن»، «استفاده از سیگار مسکر» و... پاسخ گفتند.

قراردادهای جدید نفتی اصلاح شد

جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی پیش از ظهر امروز (سه شنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

هشدار به کسانی‌ که عقل خود را باخته‌اند

شاید در هیچ جایی از زندگی بشری به اندازه عالم سیاست و حکومت‌داری، نیاز به عقل و تعقل وجود نداشته باشد چراکه آینده یک ملت با عقل سیاستمدارن و فهم سیاسی مردمش رقم می‌خورد.

عکس/ نام اسلحه رهبرانقلاب در خطبه‌های نماز عیدفطر چیست؟

اسلحه ای که امروز رهبر معظم انقلاب حین ایراد خطبه‌های نماز عید فطر به دست داشتند، یک قبضه "برنو" بود.

روحانی: جمهوری‌اسلامی از مظلومان و حرم‌های مطهر دفاع خواهد کرد/ مردم پیگیر مسأله حقوق‌ها باشند

رئیس جمهور: موضوع بالاتر از آن است که عده ای عزل و برکنار شوند و عده ای حقوق هایشان تقلیل یابد. مسئله آن است که در فرآیند مقررات و در فرآیند تصمیم سازی و تصمیم گیری ها دچار اشکال بوده ایم و باید این فرآیند اصلاح شود.

رهبر انقلاب: رژیم صهیونیستی سیلی خواهد خورد/ جمهوری‌اسلامی دخالتی در بحرین نکرده و نخواهد کرد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به اعلام برائت ظاهری همه‌ی کشورها و قدرت‌ها از تروریسم و تشکیل ائتلاف دروغین مبارزه با تروریسم خاطرنشان کردند: برخلاف ادعاهای ظاهری قدرت‌ها، آنها در عمل تروریسم را حمایت و ترویج می‌کنند.

رهبر انقلاب: برداشت‌های غیرمنصفانه و ظالمانه از بیت‌المال، خیانت است/ قطعا در گذشته کوتاهی‌هایی شده/ باید جبران شود

«خوشبختانه رئیس جمهور محترم و رؤسای محترم دو قوّه‌ی دیگر، متعهّد شده‌اند که این مسئله را دنبال کنند... اگر کسانی بی‌قانونی کرده‌اند مجازات بشوند، و اگر سوءاستفاده‌ی از قانون هم شده است بایستی اینها را از این کارها برکنار بکنند؛ اینها کسانی نیستند که لیاقت این را داشته باشند که در این مراکز قرار بگیرند.»

«جوان‌ترین سرلشکر ایران» حکم گرفت +عکس

حکم انتصاب سرلشکر محمد باقری به ریاست ستاد کل نیروهای مسلح امروز رسما توسط حجت الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب به وی اعطا شد.

وداع با ماه مبارک رمضان در بیان مقام معظم رهبری

سرخی غروب رمضان نزدیک می‌شود و سفره ضیافت‌الهی یک یا دو روز دیگر بیشتر گسترده نخواهد بود. کم‌کم موعد خواندن دعای چهل‌و‌پنجم صحیفه‌ی سجادیه فرا می‌رسد و بهترین و شریفترین روزها و ساعات سال با حلول هلال ماه نو به پایان خواهد رسید.

پیام تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت بانوی فاضله علویه همایونی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی درگذشتِ بانوی فاضله و معلّم اخلاق، بانو سیّده علویه همایونی را تسلیت گفتند.

دفاع از پیشنهاد حذف پُست ریاست جمهوری

نماینده سابق مجلس‌‌‌‌‌گفت: طرح حذف ریاست جمهوری و تعیین نخست وزیر منطقی و قابل اجراست.

پرونده احمدی‌نژاد به دادگاه رفته است/ پیامک تهدیدآمیز یک ناشناس/ موضوع حقوق‌ها را جناحی نکنید

معاون اول قوه قضاییه: براساس گزارشی که آقای سراج اعلام کرده ۴ نفر از این اعضا یک میلیارد تومان از این پول‌هار را بازگردانده و نفر پنجمی هم شماره حساب خواسته تا وجوه را بازگرداند.

از اردوهای مختلط تا انتقاد از نهادهای تحت نظر رهبری

رهبر معظم انقلاب در دیدار پنج ساعته که تا ساعت ۲۳ شب گذشته به طول انجامید، گپ و گفت ویژه ای با دانشجویان و نمایندگان تشکل های دانشجویی داشتند.

توضیحات سردار اشتری درباره درگیری ناجا با اشرار در ابتدای ماه رمضان

فرمانده نیروی انتظامی گفت: در هفته اول ماه مبارک رمضان تعدادی از اشرار وابسته به گروهک تروریستی "الفرقان" در خاش با هوشیاری نیروهای انتظامی شناسایی شدند.

عکس/ دیدار صمیمی جمعی از دانشجویان با رهبر انقلاب

در بیست و ششمین روز از ماه مبارک رمضان، جمعی از دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور، عصر امروز (شنبه) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

فرزند مقام معظم رهبری در جمع راهپیمایان روز قدس +تصاویر

مجتبی خامنه‌ای فرزند مقام معظم رهبری در جمع راهپیماییان روز جهانی قدس .

انتشار تصویر رهبر انقلاب توسط مجری زن تلویزیون سوریه +عکس

مجری زن تلویزیون سوریه به مناسبت روز قدس تصویری از رهبر معظم انقلاب را در صفحه توئیترش منتشر کرد که بازتاب گسترده ای در این شبکه اجتماعی داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.