تجربه حزب‌الله در جنگ «عرسال» و «القصیر»، صهیونیست‌ها را زمین‌گیر می‌کند

حزب‌الله لبنان در سال‌های اخیر تبدیل به یک قدرت بزرگ نظامی در منطقه غرب آسیا شده که توانسته از توسعه طلبی رژیم صهیونیستی جلوگیری کند.

 رزمندگان حزب‌الله از سال 1982 تاکنون روند پیشرفت خود را طی کردند و در این مسیر جنگ‌های مختلفی را تجربه کرده‌اند. در سال 1982 اولین ضربات به دشمن صهیونیستی وارد و پازل پیروزی‌ها در سال 2000 میلادی تکمیل شد.

در سال 2006 میلادی رژیم صهیونیستی با خیال خام خود به دنبال نابودی حزب الله بود و در این زمینه یک حمله گسترده به جنوب لبنان ترتیب داد؛ اما در این حملات پس از 33 روز شکست خورد.
سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در این زمینه می‌گوید: سخن اسرائیلی‌ها درباره افزایش قدرت حزب‌الله، اعتراف به شکست در جنگ 33 روزه است که هدفش نابودسازی حزب‌الله بود. پس از یازده سال دشمن همچنان به شکست خود و شدت چالشی که مقاومت برابر آن شکل می‌دهد اذعان می‌کند و شکست و ننگی که در هر جنگ جدید به دشمن اسرائیلی وارد خواهد شد بسیار شدیدتر از شکست سال 2006 خواهد بود. اگر پایداری مقاومت و مقاومت سیاسی نبود، پیروزی جنگ ژوئیه تحقق نمی‌یافت. مقاومت هر روز قوی‌تر می‌شود و هر کس که به نابودی مقاومت در جنگ 33 روزه دل خوش کرده بود، ناامید شد. هر کس به نابودی مقاومت از طریق در هم کوبیدن محور مقاومت در منطقه دل خوش کرده بود هم ناامید شد.

  

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.