واشنگتن پست: روحانی با گفتگوی تلفنی با ترامپ مخالفت کرد

واشنگتن پست گزارش داد ترامپ در سازمان ملل از رییس جمهور فرانسه خواست یک مکالمه تلفنی میان او روحانی ترتیب دهد که با مخالفت رییس جمهور ایران همراه شد.

واشنگتن پست: روحانی با گفتگوی تلفنی با ترامپ مخالفت کردروزنامه واشنگتن پست فاش کرد دولت آمریکا از امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه خواسته است یک مکالمه تلفنی میان دونالد ترامپ و حسن روحانی ترتیب دهد اما روحانی با این درخواست مخالفت کرده است.

طبق این گزارش، ساعاتی پس از آنکه ترامپ در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد اظهارات تندی علیه ایران مطرح کرد، واشنگتن خواستار میانجی‌گری رئیس‌جمهور فرانسه برای گفت‌وگوی تلفنی رئیس‌جمهور آمریکا با همتای ایرانی خود شد.

این درخواست را رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا به امانوئل ماکرون منتقل کرد.

با این حال، پاسخ ایران به این درخواست یک نه قاطع بود. فرانسوی‌ها به آمریکایی‌ها گفتند ایرانی‌ها فکر نمی‌کنند شما جدی هستید و این پیشنهاد را نوعی فریبکاری تلقی می‌کنند.

واشنگتن پست همچنین در گزارش خود آورده است که ترامپ یک شب پیش از سخنرانی خود در سازمان ملل نیز در نشست خود با مکرون به او گفته است که شما (فرانسوی ها) رابطه خوبی با آنها (ایرانی ها) دارید، آیا می توانید یک گفتگوی مستقیم را بین ما و آنها ترتیب دهید؟ و رییس جمهور فرانسه نیز گفته است که این پیشنهاد را با کمال میل قبول می کند.

یک مقام آگاه درباره این درخواست به واشنگتن پست گفت هدف ترامپ از این درخواست این بود که به طرف ایرانی بگوید ما از کارهایی که شما در منطقه انجام می دهید مطلعیم و اگر آنها را متوقف نکنید ما در حال کار برروی راهبردی هستیم که با آنها مقابله کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هفته گذشته تایید کرد که هیات ایرانی پیشنهاد ملاقات حضوری با ترامپ در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل را نیز که مجددا رییس جمهور فرانسه به آنها منتقل کرده بود رد کرد.

انتهای پیام/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.